Høst i Eggedal, søndag

Etter å ha båret, stablet og kløyvd ved hele lørdag var det på tide å komme seg ut på tur på søndagen. Ettersom det var frost i bakken bestemte vi oss for å gå oppover langs myrene, der det ikke er sti. Det er godt å se litt andre ting og det er ikke så mange stier i området, for folk går for det meste på ski her.

Gruppebilde utenfor hytta før vi setter igang. Det var så varmt at vi gikk uten jakker hele dagen.

Vannet rett nedenfor hytta måtte inspiseres. Isen hadde lagt seg, men det er noen uker til man kan gå på skøyter…

Oppover i myra gikk vi og nydelige farger var det

Det var så varmt i sola at jeg måtte gå uten trøye i oppoverbakkene

Vi stoppet for en liten rast etter noen kilometer

Og så fant vi stien som vi fulgte mot Toveseter. Er utrolig hvor mye raskere man går på sti

Det ble lønsj oppe på Toveåsen, her sitter vi og funderer på hvilke hvite fjell vi ser i det fjerne. Vi trenger en app som kan fortelle sånt.

Vel framme på Toveseter. Det er den nærmeste Turistforeningshytta

Nytt gruppebilde, her med Gronninggutunatten i bakgrunnen

Det var deilig å ha en dag ute i sola og den friske luften. Da vi kom tilbake til hytta var det å lage middag, vaske seg ut og kjøre hjem.

English: the last day of the cabin trip we hiked the whole day, over the frozen mires and through the golden landscape. Winter is coming very soon.