Sykkeltur i sommervær i mai

I helga var vi på Veierland igjen og været var så nydelig at det var helt nødvendig med en sykkeltur i det nydelige sommerværet. Jeg har vært på hytta noen ganger før, men aldri vært rundt på øya, så det var også en god anledning til å få orientert meg litt. Når man alltid ankommer direkte til brygga er det ikke godt å vite hva som er rett bak hytta, egentlig.

Så vi kledde oss etter vær og føre. Bikini til meg, hatt til oss begge, jeg må beskytte skillen og Erik måtte beskytte nakken.

Så bar det av gårde! Ingenting er så nusselig som å sykle med stråhatt nedover en gresskledd vei.

Det var utrolig deilig å sykle og så vakkert på Veierland. Så mange nusselige hus, nydelige hager, vakre blomster og gamle trær. Ingen bratte bakker, bare deilig pedaling. Spesielt når man kan sykle i sandaler og bikini. Ah, sommer!

Vi syklet fra hytta og opp langs øya til fergeleiet lengst nord. Vi tok gruppebilde som seg hør og bør. Det er øysykler på Veierland og alle har en tralle eller trillebår ved fergeleiet som de bruker til å trille mat og varer. Er så koselig med øysamfunn der alle har hver sin trillebår.

Vi syklet forbi kirka, sveitservillaer, sauer, til velhuset, postkontoret og stoppet ved Dagros, den lokale pøbben, restauranten og scenen på Veierland. Der tok vi en øl, satt i sola, spiste pizza til lønsj og syklet tilbake til hytta. Det var så deilig å sykle sånn i sommervarmen. Jeg håper vi får gjort det mer i sommer.

English: this weekend, while we were at Veierland, we went for a bike ride around the island and it was just lovely.