En helg på hytta

For to uker siden hadde vi en nydelig helg på hytta.

Første kvelden ble det jo en liten totimerstur i solnedgangen, som dere vet.

Jeg tok bilder av naturen og nøt været på turen. Har ikke tatt så mange bilder av natur og landskap på flere år, tror jeg. Var fint.

Etter to timer kom de andre opp og vi kom oss inn i hytta. Vi lagde chilli con carne med elgkjøttdeig og fyrte i peisen. Jeg lurer på om det er mulig å gjøre den litt mindre uten å ødelegge funksjonen. Så den blir litt mindre ruvende i rommet.

Neste morgen var det egg og beiken til frokost. Har jeg sagt at jeg elsker utsikten over fjellet fra kjøkkenbordet? Det er så deilig med solskinnet inn på bordet.

Rett etter frokost var det ut og begynne og jobbe. Kristen klatret på taket og sjekket solcellepanelene. Her er vedstabelen før vi begynte å kløyve den.

Vi kløyvde ved og koste oss i sola hele dagen. Det var ikke så varmt, egentlig, men det var deilig å være ute i sola hele dagen.

De andre var en tur nede i dalen, gjorde innkjøp (må støtte den lokale butikken!) og så på kunst. Da de kom tilbake var det tid for en skive og en øl i sola. Ida var flink og gjorde skolearbeid inne, men her er de alle fire på bilde 🙂

Det ble kaldt ute og vi trakk inn og løste kryssord. Dette har virkelig vært kryssordet år, 2016.

Det ble en hjertelig middag med sprudle, deilig rødvin og kjøttfondue. Det ble ikke så seint, men det er jo ikke så mange myke steder å sitte når man er fem stykker, så det var like greit. Dessuten skulle vi jo på tur dagen etter!

Søndag var siste dag i vår helg på hytta, så det var på tide med en ordentlig tur! Nytt turmål for en gangs skyld, men like fint vær. Det var deilig å komme seg litt opp, få litt overblikk og strekke på beina. Vi fikk plukket både krekling og tyttebær på turen også. Måtte jo ha rørte tyttebær til middagen.

Vi avsluttet vår helg på hytta med kjøttkaker, potetmos, rørte tyttebær og blomkål mens sola gikk ned over fjellet. Det ble en ordentlig fin helg med familien på hytta, og det blir nok flere sånne turer framover.

English: our weekend at the cabin with the family was really nice. We had great weather, ate good food and enjoyed ourselves.